BEAst
Medlemswebb (Till BEAst Portal)
Sök

Manuell användare

De företag som inte har ett eget affärssystem med stöd för BEAst:s standarder kan i stället använda portalen som sitt system. Det innebär att man kan erbjuda sin kund/leverantör full integration med allt vad det innebär.

BEAst Portal är inte något komplett affärssystem men har stöd för grundfunktioner som gör hanteringen av uppdrag och ärenden enkelt för användaren. Det går att söka i systemet efter en viss kund eller uppdrag, det finns olika översiktsvyer, systemet flaggar för avvikelser och det finns funktioner för uppföljning. Med de enkla webbgränssnitten går det snabbt att ta informationen i ett avrop hela vägen till en faktura utan att behöva knappa in data mer än en gång. Det går också att lägga upp egna artikel- och prislistor i portalen för att ytterligare förenkla hanteringen.

Portalen har stöd för mobilt gränssnitt för den som t.ex. vill bekräfta ett avrop, rapportera ett uppdrag eller skapa en faktura direkt i en mobil enhet, t.ex. en surfplatta.

Det är också möjligt att använda portalen för vissa funktioner, medan man kan ha sitt affärssystem för andra. Ett exempel är att sköta orderhanteringen i sitt eget affärssystem medan andra funktioner ligger i portalen. Det innebär att man är både manuell och integrerad användare.

BEAst AB - Byggbranschens Elektroniska Affärer. Mötesplats - Standardisering - Utvecklingsprojekt
| Producerad av Construct IT | © 2017 BEAst